تسمه کش دستی تسمه فلزی

تسمه کش دستی تسمه فلزی

تسمه کش دستی جز آن دسته از دستگاه های بسته بندی است که نحوه کار با آن جهت بسته بندی محصولات بسیار ساده می باشد و اپراتور بدون تجربه قبلی و با دیدن فیلم های آموزشی می تواند به راحتی تمامی مراحل بسته بندی را یاد گرفته و از این دستگاه برای تسمه کشی انواع کالاها استفاده نماید .

نیروی محرک این دستگاه به صورت مکانیکی است که با اهرم های روی دستگاه توسط اپراتور تامین می گردد .


تسمه کش دستی با تسمه فلزی

در تسمه کش های دستی ،تسمه ای که مورد استفاده قرار می گیرد هم می تواند از جنس پلاستیکی و هم به صورت تسمه هایی با جنس فلزی (فولادی) باشد که از همین جهت تسمه کش های دستی در صنعت بسته بندی به طور کلی به دو دسته تسمه کش فلزی ، تسمه کش دستی با تسمه پلاستیکی وجو دارد .

تسمه فولادی می تواند هم به صورت ورق فولادی و یا ورق گالوانیزه ساخته شود. تسمه ها از پر کاربردترین مواد و قطعات در تمامی صنایع و خصوصا صنایع بسته بندی ، می باشند

موارد استفاده از تسمه کش دستی تسمه فلزی

امروزه با توجه به پیشرفت در صنایع بسته بندی ، دستگاه ها و ابزار های متنوعی با تکنولوژی های متفاوتی در عرصه بازار می باشد به همین خاطر جهت انتخاب تسمه کش مناسب صنف خود باید به اندازه و وزن و ویژگی های منحصر به فرد کالا خود توجه کنید . تسمه کش ها با تسمه فلزی برای تسمه کشی سطوح تخت و گرد بکار می روند .

– سطوح تخت مانند : انواع شمش ، پروفیل ، الوار و …

– سطوح گرد برای سطوح استوانه ای مانند : رول ، ورق های فلزی و انواع لوله ها …

تسمه های فلزی ،برای بسته بندی با حجم های بالا و وزن های سنگین بکار می رود. با توجه به وزن و حجم جنس مورد نظر در ابعاد(۱۳-۱۶-۱۹-۳۲) میلیمتر و با جنس های مختلف مانند:تسمه های فلزی روغنی،تسمه های گالوانیزه و …در صنعت بسته بندی موجود می باشد.