اطلاعاتی در خصوص شیوه تسمه کشی کارتن

دستگاه تسمه کش

یکی از با اهمیت ترین عملیات کارخانه ها و کارگاه ها تسمه کشی کارتن است. امروزه صاحبان کسب و کار ها در پی یافتن بهترین روش و مناسب ترین نوع تسمه کشی هستند. همین امر سبب گردیده تا تنوع بالایی در دستگاه تسمه کشی، تولید و در اختیار صاحبان کسب و کار قرار گیرد.

نحوه انجام تسمه کشی کارتن

نحوه انجام تسمه کشی کارتن با نوع مدل دستگاه تسمه کش متفاوت خواهد بود. به عبارت دیگر انجام تسمه کشی رابطه مستقیمی با دستگاه تسمه کشی دارد. دستگاه تسمه کش در مدل ها و کارایی های متفاوتی در بازار موجود می باشد که عملکرد هر یک در صنعت بسته بندی متفاوت است.

به طور کلی این دستگاه برای انجام تسمه کشی با جنس پلاستیکی و … به دور جعبه و کارتن استفاده می شود. استفاده از این تسمه ها، حمل و نقل را آسان می کند. همچنین وجود تسمه ها سبب محکم ماندن و عدم صدمه دیدن کارتن ها می شوند.

دستگاه تسمه کش

نکات مهم در خرید دستگاه تسمه کشی کارتن

قبل از خرید دستگاه تسمه کشی کارتن باید چه نکاتی را در نظر بگیرید؟

قطعا اندازه و نوع کارتونی که قصد بسته بندی و تسمه کشی کارتن را دارید مشخص است. آیا این موضوع به تنهای جهت تهیه دستگاه کافی است؟!

مهم این است که قبل از خرید دستگاه همه اطلاعات لازم را تهیه کرده باشید. از قبیل جواب سوالات مطرح شده ای چون:

  • آیا اندازه کارتن های ما ثابت است؟
  • چه نوع تسمه برای بسته بندی لازم داریم؟
  • آیا نحوه کار دستگاه برای بسته بندی محصول مهم است؟
  • آیا نیاز به دستگاه بزرگ و پیچیده داریم؟
  • آیا وجود یک دستگاه برای رشد و پیشرفت کسب و کار می تواند تاثیر گذار باشد؟
  • آیا وجود این دستگاه همه کارهای مدنظر شما را انجام می دهد؟
  • دستگاه هایی وجود دارند که می توانند به صورت خودکار بسته بندی کارتن را در طرح های متنوعی انجام دهند. آیا به این دستگاه های پیشرفته نیاز دارید؟

قبل از خرید باید اطمینان حاصل کنید که تهیه این دستگاه برای شما مفید است و سبب پیشرفت و رشد آینده شرکت خواهد شد. همچنین دقت در جمع آوری چنین اطلاعاتی می تواند نگاهی متفاوتی به شما دهد و دیدگاه تان را در جهت دستیابی به هدف مورد نظر نزدیک تر خواهد کرد.

مدل های دستگاه تسمه کش برای تسمه کشی کارتن

برای انجام تسمه کشی کارتن مدل های مختلفی از این دستگاه وجود دارد و هر کدام دارای مزایای منحصر به فرد خود می باشد. در ادامه مطلب انواع این دستگاه ها را نام خواهیم برد و سپس در خصوص عملکرد هر یک به تفکیک توضیح خواهیم داد.

دستگاه تسمه کش دستی

دستگاه تسمه کش دستی به کمک نیروی دست کار می کند. همچنین برای بسته بندی کارتن یا کالاهای با اندازه های متنوع کاربرد دارد. هرچند این دستگاه کمک چندانی در کشیدن تسمه ها نمی کند. اما برای این مدل دستگاه بیشتر از تسمه پلاستیکی استفاده می شود. این مدل از دستگاه بیشتر در باربری ها جهت محکم کردن برخی از بسته بندی ها یا در کارگاه های صنعتی برای تسمه کشی محکم محصولات تولید استفاده می شود. نکته مهم این است که سرعت انجام کار با این دستگاه کند است و کار نیز با فشار بالا و به سختی انجام می شود.

دستگاه تسمه کش برقی رومیزی

تسمه کش برقی در دو مدل اتوماتیک و غیر اتوماتیک در بازار موجود است. بیشتر این دستگاه در خطوط بسته بندی و تولید محصولات سبک و کارتن استفاده می شود. این مدل بیشتر در اندازه های کوچک وجود دارد و برای بسته بندی های سنگین و بزرگ کاربردی ندارد. در این دستگاه تسمه های پلاستیکی و فلزی را به خوبی بر روی کارتن ها با طرح های مختلف بسته بندی می کند. برخی از این مدل دستگاه ها از حرارت جهت چسباندن تسمه ها استفاده می شود. گاهی از فشار و پرچ جهت تسمه ها در بسته بندی بهره می برند. در هر صورت این مدل دستگاه برای بسته بندی ها به تعداد زیاد بهترین گزینه می باشد.

دستگاه تسمه کش بادی

این دستگاه یک مدل نیمه اتوماتیک و قابل حمل است. این دستگاه به کمک نیروی باد جهت کشیدن تسمه بهره می گیرد. همچنین برای بسته بندی های بزرگ از جمله موزاییک و کاشی کاربرد دارد. در حالت کلی دستگاه تسمه کش بادی در بسته بندی ها بسیار بزرگ و محصولات سنگین بیشتر استفاده می شود.

دستگاه تسمه کش شارژی

این دستگاه نوع پیشرفته از دستگاه تسمه کش دستی می باشد. همچنین با بهره گیری از نیروی برق عمل تسمه کشی کارتن را انجام می دهد و در محیط های مختلفی نیز از آن استفاده می شود. سرعت بسته بندی این دستگاه بسیار بالا است. امروزه مدل های دستگاه تسمه کش شارژی قابل حمل در بازار موجود است. گاهی مدل های دیگری از این دستگاه وجود دارند که قادر است تسمه های فلزی را نیز پشتیبانی کنند.

دستگاه تسمه کش

قیمت دستگاه تسمه کش برای تسمه کشی کارتن

دستگاه تسمه کش برای تسمه کشی کارتن با توجه به کارایی زیاد و عملکرد آسان آن بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد. این دستگاه در صنایعی مانند خانگی، بهداشتی، غذایی و … کاربرد دارد. همچنین در کارخانجات بزرگ بجز کارخانه های تولیدی ماشین آلات بسیار کاربرد دارد.

قیمت هر دستگاه با توجه به مشخصات فنی و ویژگی های آن متفاوت است. هرچند امروزه در بازار مدل های استوک از این دستگاه یافت میشود که قیمتی کمتر از دستگاه های نو را نیز دارد. اما ممکن است عمر مفید کمتری داشته باشند یا برعکس سال های کمتری کار کرده باشد و قطعات آن همچنان نو باشد. اما گاهی پیش می آید فرد اطلاعات کافی ندارد و ممکن است دستگاهی با کارکرد بالا را با قیمت بالا خریداری کند. در نهایت دستگاه کارایی خود را از دست می دهد و خریدار زیان هنگفتی را متحمل می شود. حائز اهمیت است قبل از خرید دستگاه با کارشناسان مربوطه همان حیطه مشورت نمایید و از خدمات پس از فروش آن نیز مطلع شوید.

سخن آخر

تسمه کشی کارتن همانند یک کمربند محکم و مستحکم به دور کارتن قرار می گیرد. استحکام، سریع، پیاده سازی آسان و هزینه مناسب از ویژگی های مهمی است که صنایع‌ مختلف برای بسته بندی از این تکنولوژی پیشرفته استفاده می کند.

تصویر کژوان عباسی

کژوان عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما به این مطلب

درباره ما

مجموعه تهران صنعت (tspack) در زمینه تولید و فروش انواع دستگاه تسمه‌کش بادی، تسمه کش برقی و تسمه کش دستی منطبق با فناوری روز دنیا، تولید انواع تسمه PP و PET در سایز‌ها و رنگ‌های مختلف در صنعت بسته بندی فعالیت دارد.

محصولات شرکت تهران صنعت دارای 6 ماه گارانتی تعویض کامل دستگاه، 24 ماه گارانتی قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش است.

جدید‌ترین مطالب

خرید محصولات

  • رول باز کن تسمه PP
    رول باز کن تسمه PP
  • تسمه کش دستی اتوماتیک
    تسمه کش دستی اتوماتیک 19
  • تسمه PET
    تسمه PET
  • تسمه کش بادی نیمه انوماتیک
    تسمه کش بادی نیمه اتوماتیک 32