تسمه کش دستی بدون بست

دستگاه تسمه کش بدون بست

تسمه کش دستی بدون بست ایدئال‌ ترین دستگاه برای کسانی است که می‌خواهند از امکانات مکانیکی و بدون نیاز به برق یا هر انرژی دیگری در تسمه کش دستی همراه با کنار گذاشتن بست‌های فلزی استفاده کنند. اما این شرایط تنها در انواع دستگاه تسمه کش مخصوص تسمه‌های فلزی فراهم شده است و دستگاه‌های تسمه کش دستی‌ای که برای تسمه‌های پلاستیکی یا تسمه‌های PP و PET طراحی شده‌اند، اتصال تسمه‌ها را تنها با استفاده ازانبر تسمه و بست‌های فلزی فراهم می‌کنند.

انواع نیمه اتوماتیک یا اتوماتیک دستگاه تسمه کش مثل تسمه کش برقی سطح مقطع تسمه‌ها را در محلی که به هم می‌رسند بدون نیاز به بست و از طریق قابلیت جوش حرارتی به هم متصل می‌کند، اما این قابلیت به دلیل استفاده نکردن از نیروی برق وعدم به‌کارگیری المنت‌های حرارتی در دستگاه تسمه کش دستی محدود کش یا نامحدود کش مناسب تسمه‌های پلاستیکی، وجود ندارد. استفاده از اتصال دهنده‌های حرارتی در کنار تسمه کش دستی می‌تواند آن‌ها را به دستگاه تسمه کش دستی بدون بست تبدیل کند و این شرایط ممکن است برای خیلی از بسته‌بندی‌ها مناسب باشد و توسط کاربران ترجیح داده بشود.

دستگاه تسمه کش بدون بست

دستگاه تسمه کش دستی بدون بست فلزی

تسمه‌های فلزی هم مانند تسمه‌های پلاستیکی استفاده‌های گسترده‌ای دارند و استحکام بیشتری را برای بسته‌ها و یا کالا‌های تجمیع شده‌ی سنگین ایجاد می‌کند. اتصال تسمه‌های فلزی معمولاً نیاز به جوش و دستگاه تسمه کش برقی دارد، اما نوعی از تسمه کش دستی فلزی یا سه اهرمه وجود دارد که قابلیت پانچ تسمه فلزی را به امکان کشیدن و قطع تسمه فلزی اضافه کرده است. با این دستگاه نیازی به انرژی برق نیست و کارگاه‌ها یا تولیدکننده‌های بسیاری از محصولات صنعتی و تجاری می‌توانند از این دستگاه تسمه کش برای بسته‌بندی اشکال بد حجم و وزین استفاده کنند. صرفه‌جویی در هزینه بست که یکی از ملزومات اساسی بسته‌بندی و تسمه کشی محصولات مختلف است، دستگاه‌های تسمه کش دستی بدون بست را محبوب کرده است و در کاهش مصرف انرژی‌های تجدید ناپذیر و حفظ محیط زیست هم نقش بسزایی ایفا می‌کند.

تبدیل دستگاه تسمه کش دستی معمولی به دستگاه تسمه کش دستی بدون بست

تسمه‌های پلاستیکی ممکن است برای خیلی از کاربران مناسب‌تر از تسمه‌های فلزی باشد، اما امکان خرید دستگاه‌های تسمه کشی را که سه کار کشیدن، متصل کردن و قطع کردن تسمه را باهم انجام می‌دهد؛ مثل تسمه کش بادی یا برقی، نداشته باشند. البته گاهی هم خرید یک دستگاه اتوماتیک برای برخی از کاربران اصلاً مناسب نیست و لزومی برای تهیه آن احساس نمی‌کنند. دستگاه تسمه کش دستی برخلاف ظاهر ساده و قیمت پایین، کاملاً کاربردی است و بسیاری از نیاز‌های مربوط به بسته‌بندی را برطرف می‌کند. برای یک تسمه کشی اصولی با استفاده از انواع تسمه کش دستی که تنها قابلیت به‌کارگیری تسمه‌های پلاستیکی را دارد، به غیراز تسمه‌ها که در تسمه‌های پلاستیکی در دو نوع اصلی تسمه PP (پلی پروپلین) و تسمه PET (پلی‌اتیلن) در بازار موجود است، بست‌های فلزی تسمه هم از ملزومات اساسی دستگاه تسمه کش دستی است.

کارایی این دستگاه‌ها بدون تجهیزات نامبرده مختل می‌شود. اغلب مواقع خرید بست‌های فلزی مشکل‌تر از تسمه‌ها است و نبود آن گاهی کار‌های مربوط به بسته‌بندی را عقب میاندازد. برای همین خیلی از کاربران تسمه کش دستی ترجیح می‌دهند دستگاهشان قابلیت اتصال بدون بست را هم برای مجموعه‌شان مهیا کند. در حالت عادی این امکان برای دستگاه تسمه کش دستی مناسب تسمه‌های پلاستیکی فراهم نیست، اما کاربران این دستگاه می‌توانند با به‌کارگیری یک دستگاه اتصال‌دهنده حرارتی که بیشتر با نام انبر برقی شناخته می‌شود، مشکل بست‌های فلزی را برای همیشه حل کنند و تسمه کش دستی‌شان را به یک دستگاه تسمه کش دستی بدون بست تبدیل کنند. سازوکار استفاده از این ابزار جوش حرارتی بسیار ساده است، فقط نکاتی در مورد آن وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

دستگاه تسمه کش بدون بست

نکات تسمه کشی دستی بدون بست با اتصال دهنده حرارتی

  1. برای تسمه کشی بسته‌ها یا محصولات با تسمه پلاستیکی و دستگاه تسمه کش دستی، جریان برق لازم است و این مسأله ممکن است برای برخی از کاربران که دستگاه تسمه کش دستی را بنا بر دلایل مربوط به در دسترس نبودن برق به انواع دیگر تسمه کش شارژی یا بادی ترجیح داده‌اند، مشکل‌ساز شود. استفاده نکردن از بست فلزی و بهره بردن از دستگاه جوش حرارتی در کنار تسمه کش دستی، درواقع با ماهیت اصلی این دستگاه‌ها ضدیت دارد، اما در مواردی که مانعی در مورد انرژی برق وجود ندارد، قابلیت تازه‌ای به این محصولات ارزان و کاربردی اضافه می‌کند.
  2. روش کار با اتصال دهنده‌های حرارتی بسیار ساده است و بعد از اتصال آن به برق ۲۲۰ ولت شهری، دستگاه بعد از ۳۰ ثانیه داغ می‌شود و آماده به کار است. دو سطح مقطع به هم رسیده تسمه‌ها در دهانه دستگاه قرار می‌گیرد و بعد از فشردن اهرم انتهایی دستگاه جوش، کار اتصال تسمه‌ها به یکدیگر انجام می‌شود.
    ۳- از این دستگاه برای ضخامت‌ و قطرهای مختلف تسمه می‌توان استفاده کرد و محدودیتی در این زمینه ندارد.
  3. انبر‌های برقی برای تسمه‌های فلزی کارایی ندارد.

مزایای استفاده از دستگاه تسمه کش دستی بدون بست یا با بست

از دستگاه تسمه کش به‌طور گسترده در بسته‌بندی جعبه و کیسه، بسته‌بندی‌ اشیا، انواع مواد غذایی، منسوجات، صنایع دستی و برخی ازعملیات بسته‌بندی با پیچیدگی بیشتر استفاده می‌شود. مدل‌های مختلف تسمه کش دستی ساده‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین انواع دستگاه تسمه کش موجود در بازار است و در مواردی که نیاز گسترده و سازمان‌یافته‌ای به تسمه کشی نیست، جایگزین مناسبی برای دستگاه‌های تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دیگر مثل تسمه کش بادی است. این دستگاه‌ها ویژگی‌های زیادی دارند و کاربران با توجه به دلایل زیادی برای تسمه کشی بسته‌ها یا محصولات مختلف از تسمه کش دستی استفاده می‌کنند.

  • در این دستگاه‌ها نیاز به نیروی برق به شکل مستقیم یا غیرمستقیم مثل دستگاه تسمه کش شارژی نیست.
  • سبک و قابل حمل است.
  • نیاز به ملزومات بیشتری مثل بست تسمه و چرخ باز‌کننده تسمه دارد، اما این تفاوت نسبت به انواع تسمه کش برقی زیاد چشمگیر نیست.
  • کنترل راحت‌تر کشش و اتصال تسمه.
  • امکان اتصال تسمه‌ها به هم از طریق بست فلزی و اصطکاک حرارتی یا پانچ شدن بدون بست.
  • قدرت بالا.
  • مناسب بسته‌بندی‌های سنگین.
  • طول عمر طولانی خود دستگاه و کل ابزار و قطعات یدکی.
  • علیرغم عملکرد مکانیکی، دستگاه‌های تسمه کش دستی بدون بست یا با بست انرژی بدنی زیادی از کاربرانشان نمی‌گیرد.
  • مقرون‌به‌ صرفه و متناسب با هر سطح بودجه‌ای است.
تصویر کژوان عباسی

کژوان عباسی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما به این مطلب

درباره ما

مجموعه تهران صنعت (tspack) در زمینه تولید و فروش انواع دستگاه تسمه‌کش بادی، تسمه کش برقی و تسمه کش دستی منطبق با فناوری روز دنیا، تولید انواع تسمه PP و PET در سایز‌ها و رنگ‌های مختلف در صنعت بسته بندی فعالیت دارد.

محصولات شرکت تهران صنعت دارای 6 ماه گارانتی تعویض کامل دستگاه، 24 ماه گارانتی قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش است.

جدید‌ترین مطالب

خرید محصولات

  • رول باز کن تسمه PET
    رول باز کن تسمه PET
  • خرید تسمه
    تسمه PP
  • تسمه کش بادی فلزی
    تسمه کش فلزی بادی اتوماتیک
  • تسمه کش شارژی TS 19B
    تسمه کش شارژی TS 19B