آشنایی با دستگاه تسمه کش کابینتی

تسمه کش کابینتی

دستگاه تسمه کش کابینتی به دلیل داشتن صندوقچه زیرین خود شباهت زیادی به کابینت دارد بدین علت آن را با این اسم می خوانند. در زیر میز این دستگاه، تسمه و حلقه تسمه تعبیه شده است. اپراتور این سیستم محصول مدنظر را که می تواند شامل اشکال متنوعی چون مکعبی، استوانه ای، دایره ای و … باشد روی میز این سیستم بگذارد. تسمه را معمولا به پیرامون کارتن می کشد و نخست تسمه را به داخل حفره ای که برای این مسئله روی سیستم تعبیه شده، قرار می دهد. این نوع دستگاه تسمه کش به شیوه کاملا خودکار تسمه را می کشد و پس از این که اقدامات دوخت به اتمام رسید تسمه اضافی را در پایان برش می دهد.

دستگاه تسمه کش کابینتی از نظر سیستم خود شامل دو گروه زنجیری و کلاچ مگنتی می باشند. معمولا مدل کلاچ مگنتی آن توسعه یافته تر بوده، سطح کیفی تسمه کشی بهتر، جامع تر و طراحی توسعه یافته تری در قیاس با سایر سیستم های تسمه کشی کابینتی دارد.

این نوع سیستم جهت هدر نرفتن برق و حتی به جهت بهینه مصرف نمودن برق در مواقع بسته بندی کالا ها، شامل سامانه خاموش کن خودکار می باشد. بدین مفهوم که هر موقع از سیستم استفاده نشود سیستم به صورت خودکار خاموش شده و برق بیهوده مصرف نمی شود.

دستگاه تسمه کش کابینتی

مشخصات دستگاه تسمه کش کابینتی

از دستگاه تسمه کش کابینتی همانند دستگاه تسمه کش برقی اکثرا جهت مقیاس های کم بسته بندی بهره برده می شود. کمپانی ها و موسساتی که کالا ها را در مقیاس اندک تولید می کنند لازم است این سیستم را خریداری نمایند.

این سیستم در هر دقیقه حدودا از ۲۴ تسمه بهره می برد. این گونه سیستم را در ارتفاع های متمایزی می توانید خریداری نمایید. جهت بسته بندی محصولات خیلی بزرگ و وزین لازم است از ارتفاع کم این سیستم بهره ببرید تا محصولات مدنظر شما به آسانی بتواند بر روی سیستم واقع شوند.

معیار ارتفاع این دستگاه ۸۰ سانتیمتر می باشد. برای محصولات کم وزن و کوچک می توانید از ارتفاع بالای این سیستم بهره ببرید. این دستگاه در بسته بندی کالا محدودیت ندارد و هر محصولی با هر اندازه ای را می تواند به کمک این سیستم بسته بندی نماید.

مزایای دستگاه تسمه کش کابینتی

دستگاه تسمه کش کابینتی دارای مزایایی به شرح زیر می باشد:

  • آموزش کار با این سیستم همانند دستگاه تسمه کش بادی راحت بوده و اپراتور سیستم می تواند به راحتی و ایمنی مبادرت به بسته بندی محصولات نماید.
  • در مواقعی که اپراتور با سیستم کار نمی کند، این سیستم به شیوه اتوماتیک به وضعیت استندبای وارد شده که اثربخشی آشکاری در مقدار مصرف برق دارد.
  • از مزایای دستگاه تسمه کش کابینتی می توان به صرفه جویی در زمان بسته بندی به دلیل سرعت زیاد تسمه زنی اشاره کرد. زمان مدنظر جهت بستن هر تسمه حدود ۲ ثانیه می باشد.
  • قابل بکارگیری جهت بسته بندی کالا ها با سایز و شکل های متمایز و شامل کارایی بالا در صنعت های متعدد می باشد.
  • به بست فلزی نیاز ندارد. این دستگاه اقدامات اتصال دو سر تسمه به همدیگر را با بکارگیری جوش حرارتی انجام داده که این خصوصیت افزون بر آسانی و سرعت کار سبب نیاز نداشتن به بست فلزی در بسته بندی شده است. بدین دلیل در این سیستم فقط از تسمه های جنس پلی پروپیلن PP بهره برده می شود.
  • شامل رویه استیل زنگ نزن و قطعات با استهلاک کم می باشد.
  • از دیگر مزایای دستگاه تسمه کش کابینتی می توان به تعمیرات راحت سیستم به دلیل طراحی استاندارد اشاره نمود.
  •  شامل امکان تنظیم مقدار کشش تسمه می باشد.

دستگاه تسمه کش کابینتی

تعمیرات این نوع دستگاه تسمه کش

در صورت هر نوع خرابی ایجاد شده برای دستگاه تسمه کش کابینتی همانند سایر دستگاه های تسمه کش چون دستگاه تسمه کش شارژی، بادی و … نخست با متخصصان تعمیرگاه های معتبر تماس حاصل نمایید. آنها با وارسی وضعیت سیستم شما نسبت به برآورد شرایط مبادرت می کنند. در آغاز تلاش بر این است تا نقص یابی سیستم تسمه کش شما به شیوه تلفنی صورت گیرد و راه حل هایی در جهت برطرف نمودن نقص به شما عرضه گردد. چنانچه نقص به این صورت برطرف نشد متخصصان این مجموعه های معتبر در اولین فرصت نسبت به حضور در محل مبادرت نموده و مسئله پیش آمده را رفع خواهند کرد. فراموش نکنید که مشاهده ویدئو های آموزشی موجود در سایت های معتبر همیشه می تواند راه حلی مناسب در جهت رفع مسائل باشند.

نکات مهم در زمان خرید این نوع دستگاه

در زمان خرید دستگاه تسمه کش کابینتی همانند سایر دستگاه ها چون دستگاه تسمه کش دستی، بادی و… بایستی به موارد زیر توجه نمایید:

  • شناخت و آشنایی هر چه بهتر با این نوع سیستم
  • شناخت عملکرد و خصوصیات این نوع دستگاه
  • معلوم نمودن نوع کالا ها و محصولات مدنظر جهت بسته بندی
  • دقت و توجه به کارکرد و بازدهی سیستم
  • دقت به داشتن گارانتی بلند مدت و خدمات پس از فروش
  • دقت به لوازم جانبی مورد نظر
  • کارایی راحت
  • داشتن دفترچه راهنمای بکارگیری و نگهداری محصول

قیمت دستگاه تسمه کش کابینتی

قیمت دستگاه تسمه کش کابینتی با گرانی و تورم در بازار هماهنگ می باشد چرا که بعضی از این سیستم ها تولید خارج می باشند و نرخ آنها هماهنگ با نرخ ارز تغییر می کند. اما بعضی دیگر هم به وسیله موسسات ایرانی ساخته شده و معمولا بیشتر ثبات نرخی دارند و با نرخ های به صرفه تر و اقتصادی تری به کاربران و بازار ارائه می شوند.

همانطور که می دانید فاکتور های متنوعی بر قیمت دستگاه تسمه کش کابینتی اثر می گذارد. یکی از این موارد محل ساخت آن می باشد. نرخ این سیستم های وارداتی با سیستم های داخلی متمایز می باشد. مورد بعدی متریال و مواد اولیه استفاده شده در آن می باشد. هر چه متریال جهت تولید دستگاه تسمه کش کابینتی مناسب تر و با کیفیت تر باشد نرخ نهایی آن هم بیشتر می شود. برای مثال این دستگاه در کشور چین تولید می شود که در بازار کشور ایران هم موجود می باشد و نرخ آنها با هم فرق دارد. افزون بر این تفاوت نرخ جهت تفاوت کشور های سازنده، علت دیگر این اختلاف در نوع کارایی است که از خود عرضه می دهد.

معمولا نرخ انواع دستگاه های تسمه کش با هم تفاوت دارد. به عنوان مثال مدل استوک نرخ پایین تری نسبت به دیگر مدل ها دارد. تسمه کش کابینتی در قیاس با دیگر دستگاه های تسمه کش نرخ مناسب تری دارد. چرا که جهت بسته بندی به یک کاربر احتیاج دارد.

تصویر کژوان عباسی

کژوان عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما به این مطلب

درباره ما

مجموعه تهران صنعت (tspack) در زمینه تولید و فروش انواع دستگاه تسمه‌کش بادی، تسمه کش برقی و تسمه کش دستی منطبق با فناوری روز دنیا، تولید انواع تسمه PP و PET در سایز‌ها و رنگ‌های مختلف در صنعت بسته بندی فعالیت دارد.

محصولات شرکت تهران صنعت دارای 6 ماه گارانتی تعویض کامل دستگاه، 24 ماه گارانتی قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش است.

جدید‌ترین مطالب

خرید محصولات

  • تسمه کش اتوماتیک TP6000
    تسمه کش اتوماتیک TP6000
  • تسمه کش شارژی TS 19B
    تسمه کش شارژی TS 19B
  • تسمه کش دستی
    تسمه کش دستی با انبر
  • رول باز کن تسمه PP
    رول باز کن تسمه PP