سرویس و تعمیر تسمه کش

تسمه کش دستی

دستگاه تسمه کش بسیار کاربردی می باشد و در همه زمینه ها قابل استفاده می باشد. دستگاه تسمه کش به دلیل انواع مختلفی که دارد قیمت های متفاوتی دارد جهت اطلاع از قیمت انواع دستگاه تسمه کش و نکات مهم در نگهداری از آن با ما همراه باشید. پس از آن که دستگاه تسمه کش خود را خریداری کردید، برای کارایی بهتر و طول عمری طولانی تر باید به نکاتی در نگهداری دستگاه توجه کنید تا دیرتر نیاز به تعمیر داشته باشید. در ادامه چند نکته مهم و کلی درمورد نگهداری دستگاه تسمه کش آورده شده است که با هم می بینیم.

نکات مهم در نگهداری دستگاه تسمه کش

1- در فاصله هر چند روز یک بار به کمک یک سمباده نرم قسمت بالایی و پایینی المنت دستگاه را خیلی آهسته تمیز کنید. به صورتی که المنت بالا و پایین نلغزد و حرکت نکند. همین مساله باعث می شود جوش تسمه بهتر و بیشتر بچسبد.
2- دقت کنید که در هیچ صورتی غلطک ها و دیگر اجزا و قطعات تسمه کش نباید روغن کاری شوند. بلکه فقط مجاز هستید دو طرف تیغ و پرس دستگاه تسمه کش را روغن کاری کنید تا به راحتی در جهت بالا و پایین بتوانند حرکت کنند.
3- برای عملکرد بهتر تنها یک بار به داخل دیفرانسیل مقداری روغن تازه بریزید. دقت کنید تنها یک بار کافی است.
4- هر چند روز یکبار داخل دستگاه را بارگیری کنید.
5- همیشه سعی شود برای جلوگیری از نوسان و بالا پایین شدن جریان برق دستگاه تسمه کش از محافظ الکترونیکی استفاده کنید.
6- هر دستگاهی در صورتی که در زمان های درست سرویس نشود، دچار مشکل می شود حتی اگر در نگهداری آن دقت شود. پس زمان بندی های دوره ای برای سرویس دستگاه تسمه کش خود را رعایت کنید.

مراحل تعمیر دستگاه تسمه کشمراحل تعمیر دستگاه تسمه کش

بعد از این که موارد بالا را رعایت کردید، گاهی ممکن است در دستگاه عیوبی پیدا شود که برای تنظیم آن عیوب احتمالی، باید به تعمیر دستگاه بپردازید. مراحل تعمیر دستگاه تسمه کش در ادامه آورده شده است.

1. تست اولیه و عیب یابی:

اولین قدم برای تعمیر و حل مشکل دستگاه تسمه کش، بررسی و عیب یابی است. برای این منظور پیش از هر کاری کارشناس مربوطه به بررسی و شناسایی عیوب اولیه می پردازد تا در صورت لزوم پیش فاکتور جهت اطلاع مشتری صادر شود.

2. نظافت دستگاه:

مرحله بعدی نظافت دستگاه تسمه کش است. در این مرحله همه ی قطعات دستگاه که به نظافت نیاز دارند از روی دستگاه تسمه کش باز شده و در کنار دستگاه تمیز می شوند. پس از پایان این مرحله دستگاه بصورت کامل تمیز شده و اگر قطعاتی هم دارای مشکل باشند که در عیب یابی اولیه تشخیص داده نشد، در این مرحله شناسایی می شوند.

3. رفع عیب و تعویض قطعات:

پس از آن که دو مرحله قبل به خوبی انجام شد و عیب دستگاه روشن گشت، حال باید به رفع عیوب پیدا شده پرداخت. گاهی نیاز است قطعات معیوب تعویض شوند.

4. تست مجدد و رفع عیوب احتمالی:

پس از تعمیر دستگاه و برطرف کردن عیوب قطعات، دستگاه توسط خود کارشناس تست می شود و در صورت باقی ماندن عیبی، دوباره بررسی و بر طرف می شود.

سرویس و تعمیر تسمه کشتعمیر دستگاه تسمه کش برقی

اگر از دستگاه تسمه کش برقی  بسته بندی محصولات خود استفاده می کنید به برخی نکات باید توجه کنید. این دستگاه شامل انواع تسمه کش های برقی اتومات و نیمه اتوماتیک می باشند.
در دستگاه های تسمه کش برقی چه از نوع اتومات و چه نیمه اتومات، از تسمه های پلاستیکی (منظور همان تسمه pp و گاهی تسمه pet) استفاده می شود. این تسمه های از جنس پلاستیک دارای پرز بوده و این پرز ها در قسمت های حساس و چرب دستگاه جمع می شوند که همین امر موجب خرابی دستگاه می گردد. برای جلوگیری از این امر و خرابی دستگاه باید آن را توسط نیروی باد تمیز کرد تا مانع جمع شدن پرزها شد.
جمع بندی: 
دستگاه تسمه کش یک دستگاه بسیار کاربردی برای امور دسته بندی لوازم است. این دستگاه نیز مانند هر دستگاه دیگر دچار مشکل و خرابی می شود و به تعمیر نیاز دارد. رعایت کردن برخی نکات در طول دوره استفاده از دستگاه موجب می شود دیرتر به تعمیر آن نیاز پیدا کنیم. شما می توانید  برای  تعمیر و سرویس انواع دستگاه تسمه کش از طریق شماره تماس 09224957540، باما در ارتباط باشید.

 

تصویر کژوان عباسی

کژوان عباسی

2 پاسخ

  1. با سلام و خسته نباشید من اپراتور یکی از دستگاههای تسمه کش هستم متاسفانه دستگاه ما درست کار میکنه فقط المنت اتوماتیک عمل نمیکنه وباید دستی بزنم مشکل از کجای دستگاهه ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما به این مطلب

درباره ما

مجموعه تهران صنعت (tspack) در زمینه تولید و فروش انواع دستگاه تسمه‌کش بادی، تسمه کش برقی و تسمه کش دستی منطبق با فناوری روز دنیا، تولید انواع تسمه PP و PET در سایز‌ها و رنگ‌های مختلف در صنعت بسته بندی فعالیت دارد.

محصولات شرکت تهران صنعت دارای 6 ماه گارانتی تعویض کامل دستگاه، 24 ماه گارانتی قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش است.

جدید‌ترین مطالب

خرید محصولات

  • تسمه PET
    تسمه PET
  • تسمه کش شارژی TS 19B
    تسمه کش شارژی TS 19B
  • تسمه کش بادی فلزی
    تسمه کش فلزی بادی اتوماتیک
  • تسمه کش شارژی
    تسمه کش شارژی TS 19BQ31