ملزومات بسته‌بندی با دستگاه‌های تسمه کش

لزوم استفاده از دستگاه تسمه کش

بسته‌بندی با دستگاه تسمه کش یک‌ ایده خوب برای بسته‌بندی کارتون‌ها، جعبه‌ها با جنس‌های مختلف و همین‌طور سازمان دادن به مصالح و تجهیزاتی است که سطح مقطع، شکل و ابعادشان به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که در کنار هم قرار بگیرند و توسط یک یا چند تسمه به شکل گروهی قابل‌ حمل شوند. اما جدا از مزایای استفاده از انواع دستگاه تسمه کش، وسایل و تجهیزاتِ وابسته یا تکمیل‌کننده این دستگاه‌ها هم برای کاربران اهمیت زیادی دارد. ملزومات بسته‌بندی با دستگاه‌های تسمه کش به کاربران آن‌ها امکان عملی کردن یا بهتر کردن نتیجه بسته‌بندی را می‌دهد. انواع مختلف دستگاه‌های تسمه کش مثل دستگاه تسمه کش دستی یا دستگاه تسمه کش برقی، ملزومات خاص خودش را می‌خواهد و برخی دیگر از ملزومات بسته‌بندی هستند که به دستگاه و فرآیند بسته‌بندی کمک می‌کند که بسته‌بندی بهتری انجام بگیرد. مسلماً تسمه اساسی‌ترین و مهم‌ترین ملزومات دستگاه تسمه کش شناخته می‌شود ولی نباید بعد از خرید این وسیله کاربردی و تسمه مناسب آن تصور شود تمامی کار‌های مربوط به بسته‌بندی به خوبی و بدون مشکل پیش می‌رود. بسته به نوع دستگاه و بسته‌بندی، ملزومات دیگر گاهی اهمیتی برابر با تسمه و خودِ دستگاه تسمه کش پیدا می‌کنند.
ملزومات بسته‌بندی با تسمه کش

ملزومات بسته‌بندی با دستگاه تسمه کش

اگر خود دستگاه تسمه کش را یک رکن اساسی در صنایع و خدمات بسته‌بندی به‌حساب بیاوریم، ملزومات بسته‌بندی با آن را باید از هم تفکیک‌ در کنیم. در بسته‌بندی، ملزومات دیگر یا با دستگاه تسمه کش کارایی پیدا می‌کنند، یا برای تکمیل خدمات آن و درنهایت خدمات بسته‌بندی مفید هستند. پس آن‌ها را در دو گروه کلی می‌توان دسته‌بندی کرد:

ملزومات تکمیل‌کننده دستگاه تسمه کش

تجهیزاتی که در این دسته از ملزومات قرار می‌گیرد شامل وسایلی می‌شود که کار دستگاه تسمه کش را تکمیل می‌کند. باید توجه داشت که دستگاه‌های تسمه کش تنها وسایل سخت‌افزاری انجام تسمه کشی هستند و تجهیزاتی مثل کاتر‌ها، تسمه‌ها، گیره‌ها و چسب‌ها را در بر نمی‌گیرد. برخی از انواع این دستگاه مثل دستگاه تسمه کشی بادی خدمات بیشتری نسبت به انواع ساده‌تر تسمه کش دستی انجام می‌دهند و برای مثال علاوه بر تسمه کشی، کار گیره تسمه و کاتر را هم انجام می‌دهد و طبیعتاً به ملزومات تکمیل‌کننده کم‌تری نیاز دارد.

ملزومات مهروموم‌ بسته‌بندی

بسته‌بندی با تسمه کش وقتی کامل می‌شود که ایمنی و محافظت از محصول بسته‌بندی‌شده یا ایمنی کاربران جابه‌جایی و حمل‌ونقل به حداکثر برسد. ملزوماتی مثل سلفون استرچ پالت، منگنه، ضربه‌گیر و… برای این کار به انواع دستگاه تسمه کش کمک می‌کند.

ملزومات تکمیل‌کننده دستگاه تسمه کش در بسته‌بندی

  • تسمه

دستگاه تسمه کش بدون تسمه هیچ معنایی ندارد. برای انواع تسمه کش شارژی، بادی و دستی، تسمه‌های پلاستیکی مناسب هستند که در انواع پلی‌اتیلن با کد اختصاری PP و پلی‌پروپیلن با کد اختصاری PET موجود است. این تسمه‌ها بیشترین کاربرد را برای بسته‌بندی‌های سبک تا نیمه سنگین دارد. در موارد سنگین‌تر مثل بسته‌بندی انواع وسایل برقی یا گازی آشپزخانه از قطر‌های بالاتر این تسمه‌ها استفاده می‌شود. دستگاه تسمه کش می‌تواند با این تسمه‌ها کشش زیادی ایجاد کند، همچنین آن‌قدر محکم هست که برای حمل‌ونقل بسته‌ها نگرانی خاصی ایجاد نکند.
برای بسته‌بندی وسایل و مصالح سنگین‌تر، از تسمه‌های فلزی که به سه شکل تسمه‌های روغنی، گالوانیزه و فولادی موجود است استفاده می‌شود. دستگاه تسمه کش برقی از این مهم‌ترین ملزومات بسته‌بندی برای قابل‌حمل کردن محتویات بسته‌بندی استفاده می‌کند.

  • انبر تسمه

دستگاه تسمه کش دستی توانایی نگه‌داشتن تسمه را قبل از پرس شدن و جوش خوردن دو اتصال تسمه به یکدیگر ندارد و کاربر آن‌ها برای این کار باید از انبر مخصوص تسمه کش استفاده کند. البته تسمه کش دستی معمولاً با انبر تسمه کش ارائه می‌شود، ولی باز آن را می‌توان جزء ملزومات تکمیل‌کننده بسته‌بندی با دستگاه تسمه کش به شمار آورد.

  • بست فلزی

بست‌های فلزی برای انواع تسمه‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. استفاده از این ملزومات به بسته‌بندی‌های سنگین‌تر ایمنی بیشتری می‌دهد.

  • کاتر

انواع تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک شارژی، برقی و بادی معمولاً دارای ابزاری هستند که تسمه را قطع می‌کند، اما کاتر‌ها یا بُرنده‌های تسمه برای تسمه کش دستی به کار می‌آید و کار بسته‌بندی با دستگاه تسمه کش را تکمیل می‌کند.

  • اتصال‌دهنده‌های حرارتی تسمه

انواع این وسیله بازهم برای دستگاه‌های پیشرفته‌تر تسمه کش کاربرد ندارد، اما به تسمه کش دستی کمک می‌کند که اتصال دو سطح مقطع تسمه پلاستیکی را بعد از کشش تسمه برقرار کند.

  • چرخ رول بازکن

در تسمه کش اتوماتیک که دستگاه همراه با میز و محفظه مخصوص تسمه طراحی شده است، نیازی به چرخ رول بازکن برای هدایت بهتر تسمه نیست، اما در تسمه کش بادی و سایر تسمه کش‌های پرتابل، بهتر است که کاربر از چرخ رول بازکن استفاده کند.

لزوم استفاده از دستگاه تسمه کش

ملزومات مهروموم‌ بسته‌بندی با دستگاه تسمه کش

  • چسب زن کارتن

درز‌های کارتون‌های بسته‌بندی بهتر است قبل از تسمه کشی با انواع دستگاه چسب زن بسته شود. این کار علاوه بر ایمنی محتویات بسته، کار دستگاه تسمه کش را هم بهتر می‌کند، چون به‌نوعی فرم نهایی بسته را شکل می‌دهد و تسمه کشی را دقیق‌تر و محکم‌تر می‌کند.

  • منگنه کوب بسته‌بندی

این دستگاه‌های ساده یا اتوماتیک هم درست مثل چسب زن کارتن، می‌توانند برای استحکام بخشیدن به بسته‌بندی و تسمه کشی نهایی کمک کنند.

  • انواع ضربه‌گیر و گوشه کارتن

قبل از پوشش نهایی و درزبندی و تسمه کشی، حضور یک ضربه‌گیر مناسب درون بسته لازم است. وجود انواع اسفنجی، کاغذی یا حباب‌دار ضربه‌گیر‌ها درون بسته برای محافظت از محتویات بسته‌بندی لازم است و از طرف دیگر به دستگاه تسمه کش قدرت مانور بیشتری برای یک تسمه کشی محکم می‌دهد.

  • سلفون‌های استرچ پالت

سلفون‌های استرچ پالت به دستگاه مخصوص استرچ پالت نیاز دارد تا دور بسته‌های مهروموم‌ شده و تسمه کشی شده، یک نوار یا سلفون پلاستیکی بکشد. این کار برای محکم کردن بسته‌بندی و تثبیت محصولات درون بسته، کاربردی است.

بسته‌بندی با کدام دستگاه‌های تسمه کش به ملزومات کم‌تری نیاز دارد؟
دستگاه‌های تسمه کش در صنایع مختلف به‌طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. با توجه به نوع محتویاتی که قرار است بسته‌بندی شود، انواع مختلف دستگاه تسمه کش موردنیاز است. در مواردی که بسته‌بندی در یک مکان ثابت و برای محتویات با اندازه‌های کوچک‌تری انجام می‌شود، دستگاه تسمه کش ثابت ملزومات کم‌تری نیاز دارد و مناسب است. دفتر‌های خدمات پستی یا فروشگاه‌های اینترنتی و تولیدی‌های کوچک می‌توانند از این مدل استفاده کنند و تنها با تهیه ملزومات اصلی مثل نوار تسمه و ملزومات مهروموم در صورت نیاز، از مجموعه خدمات این دستگاه بهره ببرند. اما همین دستگاه برای بسته‌بندی وسایل بزرگ‌تر یا سنگین‌تر یا استفاده در مکان‌های غیرثابت و غیر تعریف‌شده مناسب نیست و صرف این‌که به ملزومات کم‌تری نیاز دارد، برتری آن را نشان نمی‌دهد. انواع تسمه کش پرتابل مثل تسمه کش شارژی یا تسمه کش بادی برای این مصارف مناسب‌تر است و بااینکه به ملزومات بیشتری نیاز دارد، کار بسته‌بندی را کاربردی‌تر انجام می‌دهد.

تصویر کژوان عباسی

کژوان عباسی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما به این مطلب

درباره ما

مجموعه تهران صنعت (tspack) در زمینه تولید و فروش انواع دستگاه تسمه‌کش بادی، تسمه کش برقی و تسمه کش دستی منطبق با فناوری روز دنیا، تولید انواع تسمه PP و PET در سایز‌ها و رنگ‌های مختلف در صنعت بسته بندی فعالیت دارد.

محصولات شرکت تهران صنعت دارای 6 ماه گارانتی تعویض کامل دستگاه، 24 ماه گارانتی قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش است.

جدید‌ترین مطالب

خرید محصولات

  • تسمه کش janson
    تسمه کش Janson
  • خرید تسمه
    تسمه PP
  • تسمه‌کش دستی فلزی 32
    تسمه کش دستی فلزی 32
  • تسمه کش Jampack 11
    تسمه کش Jampack 11 جمپک