کاربردی‌ترین دستگاه تسمه کش کدام است؟

دستگاه تسمه کش

برای انتخاب کاربردی‌ترین دستگاه تسمه کش در نظر گرفتن کاربری و نوع دستگاه مهم است. دستگاه‌های تسمه کش در دو نوع ثابت و پرتابل در دسترس است. همه‌ی این دستگاه‌ها کار تسمه کشی را انجام می‌دهند؛ اما با خواص و ویژگی‌های مخصوص به خودشان. ویژگی‌های برتر یک تسمه کش بادی ممکن است برای برخی از کاربری‌ها یک عیب محسوب شود، پس اصولاً نمی‌توانیم جواب صریحی به این سؤال بدهیم که کاربردی‌ترین دستگاه تسمه کش کدام است. سنجش کارایی هر کدام از انواع مختلف دستگاه تسمه کش، ویژگی‌های کاربردی آن را برای منظوری خاص مشخص می‌کند. ساخته شدن دو دسته کلی دستگاه‌های تسمه کش پرتابل و ثابت هم برای پاسخ‌گویی به نیاز‌های گسترده‌تر کاربران این دستگاه و فعالان حوزه صنایع مختلف و بسته‌بندی محصولات انجام گرفته است.

کاربرد‌های دستگاه تسمه کش را چه معیارهایی مناسب یا نامناسب می‌کند؟

تسمه نواری با استقامت کششی بالا از جنس پلاستیک یا فلز است که برای استحکام بیشتر بسته‌بندی‌های مختلف محصولات، دور جعبه‌ها، کارتون‌ها و یا محصولات متراکم شده روی یک شاسی یا پالت یا به هر شکل تجمیعی دیگر کشیده می‌شود. تسمه برای هر نوع بسته‌بندی یک محدوده مشخص تعیین می‌کند و چارچوب کلی آن را می‌بندد. علاوه بر این، تسمه‌های کشیده شده دور بسته‌بندی، حمل‌ونقل بسته را راحت می‌کند، چون معمولاً به‌عنوان یک تکیه‌گاه برای حمل‌کننده‌ها و گیره‌های جرثقیل استفاده می‌شود. انواع دستگاه تسمه کش برای انجام کار تسمه کشی طراحی شده‌اند و دو کار مهم کشیدن تسمه و اتصال تسمه‌ها را به هم مقدور می‌کند. اما به‌غیراز کاربرد کلی دستگاه تسمه کش که انجام خدماتی تعریف شده و مهم برای بسته‌بندی است، چهار عامل مهم کاربردی بودن یا کاربردی نبودن این دستگاه را برای مصارف مختلف مشخص می‌کند.کاربردی ترین دستگاه تسمه کش

۱- شرایط بسته‌بندی

شرایط بسته‌بندی را می‌توان با تشریح مکان بسته‌بندی که می‌تواند ثابت یا در مکان‌های مختلف باشد، تعریف کرد. اگر شرایط بسته‌بندی الزام استفاده از دستگاه تسمه کش را در مکان‌های مختلفی برجسته کند، استفاده از دستگاه تسمه کش ثابت مثل تسمه کش برقی نیمه اتوماتیک کاربردی نخواهد بود. همچنین اگر باید تسمه کشی بسته‌ها در شرایطی انجام شود که دسترسی به برق ممکن نیست، استفاده از دستگاه تسمه کش شارژی و دستی کاربردی‌تر است.

۲- ابعاد بسته‌بندی

از یک دستگاه تسمه کش ثابت نیمه اتوماتیک هیچ وقت نمی‌توان برای تسمه کشی بسته‌ها با ابعاد خیلی بزرگ استفاده کرد، درحالی‌که این دستگاه برای بسته‌های تسمه کشی کوچک ایدئال است.

۳- شکل بسته‌بندی

بسته‌بندی محصولاتی که شکل و سطح مقطع آن‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توانند در کارتون‌ها یا جعبه‌ها قرار بگیرند، الزامات خاص تسمه کشی نیاز ندارند، چون از انواع دستگاه تسمه کش می‌توان برای تسمه کشی آن‌ها استفاده کرد، اما اگر شکل بسته‌ها به‌گونه‌ای باشد که نیاز به مانور دستگاه تسمه کش در جهات مختلف باشد، انواع تسمه کش پرتابل مثل تسمه کش شارژی کاربردی‌تر از سایر انواع است.

۴- استحکام بسته‌بندی

دستگاه تسمه کش برقی یا فلزی توانایی اتصال و کشیدن تسمه‌های فلزی را دارد و طبیعتاً برای بسته‌بندی وسایل و مصالح سنگین‌تر کاربردی‌ترین است. استحکام تسمه‌های فلزی به‌مراتب بیشتر از تسمه‌های پلاستیکی است و درصد اطمینان بیشتری هم برای حمل بسته‌ها ایجاد می‌کند.

کاربردی ترین دستگاه تسمه کش

کاربردی‌ترین دستگاه‌های تسمه کش بر اساس کاربری هر کدام از انواع

تسمه کش برقی

دستگاه تسمه کش برقی دایره گسترده‌ای از انواع این دستگاه‌ها را در برمی‌گیرد. دستگاه تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک جزء کاربردی‌ترین محصولاتی است که تسمه کشی بسته‌های مکعبی و سایر اشکال را تا ابعاد مشخص بدون نیاز به ملزومات مختلف مثل انبر تسمه و اتصال دهنده‌های حرارتی انجام می‌دهد. بسته‌بندی با این دستگاه‌ها همیشه بر روی سکو یا میز یا چرخ نقاره متعلق به خودِ این دستگاه‌ها انجام می‌شود و از این طریق به‌نوعی یک پکیج کامل بسته‌بندی محسوب می‌شوند.

مزایای کاربردی تسمه کش برقی:

  • حداقل صرف انرژی کاربر دستگاه
  • بدون نیاز به ملزوماتی مثل اتصال دهنده‌های حرارتی، کاتر و…
  • ایجاد شرایط ثابت و تعریف شده برای بسته‌بندی محصولات
  • مناسب بسته‌بندی در اشکال و ابعاد مختلف
  • سرعت بالای تسمه کشی
  • امکان به‌کارگیری تسمه‌های مستحکم‌تر فلزی در بعضی از مدل‌ها

تسمه کش بادی

دستگاه تسمه کش بادی یک نوع متداول دستگاه تسمه کش است که کشش تسمه را با استفاده از نیروی باد انجام می‌دهد. قیمت آن معمولاً ارزان‌تر از دستگاه‌های برقی است، ولی قدرت مانور بیشتری نسبت به دستگاه‌های ثابت دارد. این تسمه کش کاربردی‌ترین خدمات را به مراکز صنعتی‌ای ارائه می‌دهد که برای بسته‌بندی محصولات تخصصی‌شان نیاز به دستگاهی با قدرت و سرعت بالا دارند و استفاده از میز و چرخ نقاره برایشان کاربردی نیست یا اصولاً فضای مناسب و کافی برای آن در اختیار ندارند.

مزایای کاربردی تسمه کش بادی:

  • کنترل راحت دستگاه
  • تسمه کشی انواع بسته در ابعاد مختلف
  • قدرت و سرعت بالا و قابل تنظیم
  • دوام بالا برای استفاده طولانی مدت

قطعات دستگاه تسمه کش

تسمه کش دستی

تسمه کش‌های دستی ساده‌ترین ابزار برای تسمه کشی بسته‌های مختلف است. این دستگاه فقط برای تسمه‌های پلاستیکی مناسب است و برای صنایع و کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک مناسب است یا از خدمات آن می‌توان به‌عنوان مکمل انواع پیشرفته‌تر دستگاه تسمه کش بهره برد. این دستگاه به‌تنهایی قابلیت انجام دادن تسمه کشی را ندارد و معمولاً با انبر تسمه کش و کاتر تسمه و همین‌طور اتصال دهنده‌های حرارتی تسمه ارائه می‌شود. از این لحاظ خدمات تسمه کش دستی را می‌توان فقط در عمل کشیدن تسمه خلاصه کرد. به‌جای اتصال دهنده‌های حرارتی، انبر تسمه می‌تواند با بست یا کلیپس‌های فلزی مخصوص تسمه، اتصال دو سطح مقطع تسمه را به هم ممکن کند.

مزایای کاربردی تسمه کش دستی:

  • بدون نیاز به نیروی برق
  • کوچک و سبک
  • هزینه پایین
  • کاربری آسان
  • تسمه کشی انواع بسته‌ها در ابعاد مختلف

تسمه کش شارژی

کاربرد تسمه کش شارژی علاوه بر مورد معمول تسمه کشی که بیشتر برای بسته‌های مکعبی شکل استفاده می‌شوند، برای تسمه کشی بسته‌ها با سطوح گرد و تخت هم مناسب است. این مدل هم مثل بیشتر دستگاه‌های تسمه کش از تسمه پلاستیکی استفاده می‌کند و بدون نیاز به خیلی از ملزومات جانبی مثل بست و کاتر، تمام مراحل اصلی تسمه کشی را که شامل کشش، اتصال و قطع تسمه می‌شود، انجام می‌دهد. تسمه کشی محصولات کف‌پوش کاشی و سرامیک روی پالت، منسوجات، فرش و موکت، کاغذ و… ایدئال‌ترین کاربرد این دستگاه است. همچنین مراکز تولیدی یا پخش کننده که در چند ناحیه مختلف به دستگاه تسمه کش مناسب نیاز دارند، می‌توانند چند تسمه کش شارژی را در اختیار کاربران مختلف قرار دهند.

مزایای کاربردی دستگاه تسمه کش شارژی

  • قابل‌حمل
  • به حداقل رساندن ملزومات تکمیل‌کننده تسمه کشی
  • سرعت و کشش مناسب
  • مناسب تسمه کشی سطوح مدور
  • کاربری آسان
تصویر کژوان عباسی

کژوان عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما به این مطلب

درباره ما

مجموعه تهران صنعت (tspack) در زمینه تولید و فروش انواع دستگاه تسمه‌کش بادی، تسمه کش برقی و تسمه کش دستی منطبق با فناوری روز دنیا، تولید انواع تسمه PP و PET در سایز‌ها و رنگ‌های مختلف در صنعت بسته بندی فعالیت دارد.

محصولات شرکت تهران صنعت دارای 6 ماه گارانتی تعویض کامل دستگاه، 24 ماه گارانتی قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش است.

جدید‌ترین مطالب

خرید محصولات

  • تسمه کش شارژی
    تسمه کش شارژی TS 19BQ31
  • تسمه کش دستی سامسونگ
    تسمه کش دستی سامسونگ
  • خرید تسمه
    تسمه PP
  • تسمه‌کش دستی فلزی 32
    تسمه کش دستی فلزی 32