آشنایی با انواع تسمه کش دستی با تسمه فلزی

دستگاه تسمه کش

دستگاه تسمه کش دستی با تسمه فلزی ابزاری بسیار ساده و کاربردی برای تسمه زنی و بسته بندی می باشد. اندازه تسمه های فلزی برای این دستگاه در اندازه های ۱۶، ۱۹ و ۳۲ می باشد. این دستگاه پس از کشش تسمه با بکار بردن پرچ کن یا انبر عمل تسمه کشی را انجام می دهد. نیروی محرک برای بسته بندی در این دستگاه، نیروی مکانیکی یا همان دو تا اهرم که روی دستگاه قرار گرفته است می باشد. اپراتور این نیرو را بر روی اهرم ها وارد می کند و عمل بسته بندی انجام می شود. قابل توجه است این تسمه کش بسیار کاربردی و مقرون به صرفه است.

انواع تسمه کش دستی با تسمه فلزی

تسمه کش دستی با تسمه فلزی در تمام دنیا به دو شکل تولید می شود که به شرح زیر می باشند:

همچنین بخوانید: دستگاه تسمه کش دست دوم

دستگاه تسمه کش

تسمه کش دستی در نوع گرد کش با تسمه فلزی

این نوع تسمه کش که مناسب برای تسمه های فلزی از قبیل تسمه های مشکی فلزی، گالوانیزه و روغنی می باشد. سایز تسمه های کاربردی برای این نوع دستگاه از شماره ۱۹ تا شماره ۳۲ میلیمتر با ضخامت های متفاوت است.

این دستگاه تسمه کش دستی بیشتر برای سطوح تخت و گرد کاربرد دارد. همچنین با داشتن یک فک جلویی در دستگاه می توان یک لایه از تسمه را بکشید و در نتیجه سه سر تسمه دیگر درگیر نخواهد شد. همچنین وجود این مزیت از سر خوردن ۲ سر دیگر تسمه فلزی بر روی هم پیشگیری می کند.

از مزیت دیگر این تسمه کش این است که تسمه فلزی را خارج از فضای کالای مورد بسته بندی، کشیده می شود. در نتیجه کشیدن تسمه خارج از محیط کالا سبب می شود تسمه روی کالا کاملا جفت شود. پس از انجام بسته بندی هیچگونه خلاصی و شل شدگی در تسمه فلزی وجود نخواهد داشت. از مزایای دیگر این دستگاه تسمه کش استحکام بلند مدت، دوام، سرعت انجام بسته بندی و سبک بودن می توان نام برد.

تسمه کش دستی در نوع تخت کش با تسمه فلزی

این نوع تسمه کش دستی با تسمه های از جنس فلز می باشد که این دستگاه با تسمه های فلزی بر خلاف تسمه کش برقی در اندازه های ۱۹ تا ۳۲ میلیمتری و برای سطوح صاف و تخت قابل استفاده است. این نوع تسمه کش دستی هر دو قسمت یا لایه تسمه فلز را داخل فک خود قرار می دهد و با حرکت دادن لایه روی آن سبب محکم شدن تسمه فلزی می شود. این نوع دستگاه که برای سطح تخت و منظمی مانند پالت استفاده می شود.

این نوع دستگاه تسمه کش به دلیل استحکام بلند مدت، دوام، سرعت انجام بسته بندی و سبک بودن کاربرد زیادی دارد. جالب است بدانید که انبر این دستگاه دو نیش می باشد و با ایجاد ۴ بریدگی در قسمت تسمه و بست موجب بسته شدن تسمه فلزی می شود. قفل تسمه فلزی این نوع دستگاه بسیار محکم و از استحکام بسیار زیاد در محل پرچ برخوردار است.

قیمت تسمه کش دستی با تسمه فلزی

در بین ابزار آلات تسمه کشی و بسته بندی این نوع تسمه کش دستی با تسمه فلزی بسیار پرفروش و بسیار کارآمد است. این دستگاه بیشتر برای پیمانکاران و سیم بان ها کاربرد دارد. به دلیل کاربرد زیاد این محصول انواع چینی و تقلبی آن در صنایع مختلف برای بسته بندی وجود دارد. این محصولات تقلبی از کیفیت بسیار پایین در قسمت لوازم و فک انبر این دستگاه تسمه کش دستی برخوردار است.

کاربرد تسمه کش دستی با تسمه فلزی

دستگاه تسمه کش دستی با تسمه فلزی برای بستن انواع لوله های فلکسی و برق فلزی و تسمه های ارت که بر روی تیر های برق وجود دار استفاده می شود. همچنین برای بسته بندی پالت و بارهای سنگین و حجیم گزینه بسیار مناسب می باشد.

برای بسته بندی محصولات صنعتی و کشاورزی، شیشه، فلزات و چوب بسیار مناسب می باشد.

نکات با ارزش در هنگام خرید تسمه کش دستی با تسمه فلزی

در هنگام خرید تسمه کش دستی با تسمه فلزی مانند تسمه کش شارژی باید دقت شود پهنای بست های فلزی با تسمه به یک اندازه باشد. برای مثال اگر تسمه کش و انبر ۲۲ میلیمتر است باید بست و تسمه نیز ۲۲ میلیمتری استفاده شود. نوع پانچ باید از نوع سه نیش باشد که باید محصول اورجینال و با کیفیت باشد زیرا نوع تقلبی و چینی آن خیلی زود فک های انبر این دستگاه شکسته می شود.

همچنین بخوانید: پرفروش ترین دستگاه های تسمه کش کدامند؟

دستگاه تسمه کش

مشخصات تسمه فلزی برای تسمه کش دستی با تسمه فلزی

تسمه فلزی برای تسمه کش دستی با تسمه فلزی در دو نوع گالوانیزه یا ضد زنگ و روغنی و در ضخامت های نیم تا ۱ میلیمتر و در سایز های ۱۶ تا ۳۲ برش خورده و تولید می شود. تسمه فلزی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است که در جهت تسمه کشی کالا با وزن زیاد استفاده می شود و آن را از نظر کشش ثابت و جمع نگه می دارد. تفاوت تسمه گالوانیزه نسب به تسمه فلزی روغنی در مقاومت بالا و ضد زنگ بودن آن است که بیشتر در شهرهای آبخیز و مرطوب استفاده می شود.

تسمه فلزی از نظر کشش در سه دسته زیر تولید می شود:

  • تسمه فلزی فوق کششی
  • تسمه فلزی کششی
  •  تسمه فلزی معمولی

مشخصات و ویژگی های تسمه فلزی را میتوان اینگونه بیان نمود:

  • عدم کشش زیاد در طول تسمه با وارد آمدن نیروی کششی بالا
  • به دلیل فنری بودنش شکل آن تغییر نخواهد کرد.
  • لبه های تیز و برنده
  • بادوام است و از استحکام بالای برخوردار است.
  • احتمال شکستگی بسیار کم است
  • اشعه خورشید بر روی آن بی تاثیر است
  • مناسب برای دستگاه تسمه کش بادی و تسمه کش پنوماتیک و تسمه کش بدون بست

سخن آخر

امروزه در صنعت تسمه زنی از دستگاه ها و ابزار های زیادی استفاده می شود از جمله تسمه کش دستی با تسمه فلزی و تسمه کش بادی و … بکار بردن این دستگاه ها سبب با کیفیت بودن و راحت تر شدن بسته بندی می شود. جالب است بدانید دستگاه تسمه کش دستی با بکار بردن تسمه فلز در دو نوع با بست و بدون بست در بازار موجود می باشد.

تصویر کژوان عباسی

کژوان عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما به این مطلب

درباره ما

مجموعه تهران صنعت (tspack) در زمینه تولید و فروش انواع دستگاه تسمه‌کش بادی، تسمه کش برقی و تسمه کش دستی منطبق با فناوری روز دنیا، تولید انواع تسمه PP و PET در سایز‌ها و رنگ‌های مختلف در صنعت بسته بندی فعالیت دارد.

محصولات شرکت تهران صنعت دارای 6 ماه گارانتی تعویض کامل دستگاه، 24 ماه گارانتی قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش است.

جدید‌ترین مطالب

خرید محصولات

  • تسمه کش بادی فلزی
    تسمه کش فلزی بادی اتوماتیک
  • تسمه کش بادی اتوماتیک 19
    تسمه کش بادی اتوماتیک 19
  • تسمه کش بادی
    تسمه کش بادی (پنوماتیکی)
  • تسمه کش Jampack 11
    تسمه کش Jampack 11 جمپک