طراحی و بسته بندی موفق کالا

بسته بندی با تسمه کش

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش هر روزه تعداد کسب و کار‌های اینترنتی شاهد این مورد هستیم که برای ارائه‌ی کالا و نیاز‌های مردم استفاده از راه‌های ارتباطی نظیر پست افزایش زیادی پیدا کرده و به همین علت هر شرکت نیازمند ارائه‌ی بسته بندی بخصوص خود می‌باشد تا بتواند علاوه بر افزایش کیفیت حمل و نقل و جلوگیری از آسیب کالا، با اینکار برای مشتری خود ارزش قائل شود. شما برای اینکه بتوانید بسته‌بندی حرفه‌ای و فکر شده‌ای انجام دهید نیازمند فرد متخصصی هستید تا طراحی بسته‌بندی را برای شما انجام دهد، موردی که یکی از پیش نیاز‌های اصلی شما برای حرفه‌ای شدن در بازار‌های تبادلاتی امروز است. اما چطور بسته بندی را طراحی کنیم؟ آیا طراحی بسته‌بندی نتیجه در موفقیت کالا و کسب و کار ما دارد؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر این موارد بپردازیم و همچنین به سوالات شما پاسخ دهیم. همچنین برای سفارش انواع دستگاه تسمه کش نظیر تسمه کش فلزی و تسمه کش بادی می‌توانید به بخش فروشگاه وبسایت مراجعه کنید.

بسته بندی چیست؟

قبل از اینکه با اصول و پایه طراحی بسته بندی آشنا شوید، بهتر است بدانید که بسته بندی چیست و چرا از آن استفاده می‌شود، چه کاربردی دارد و اهمیت وجود آن چقدر است؟ اولین باری که از بسته‌بندی برای حمل و نقل بار استفاده شد، هدف چیزی نبود جز حفاظت از سلامت کالای ارسالی تا بتوان صحیح و سالم آن را به مقصد رساند. اما با گذشت زمان و متمدن شدن مردم شاهد این مورد بودیم که هر روزه بسته‌بندی‌های متفاوتی با طراحی جدید ارائه می‌شدند که هر کدام با ارائه‌ی یک ویژگی خاص تلاش به جذب شما می‌کردند. امروزه زمانی که به یک فروشگاه وارد می‌شوید با سیل عظیمی از کالا‌ها مواجه خواهید شد که هرکدام برای جذب مخاطب هدف خود از بسته بندی بخصوصی استفاده کرده‌اند، موردی که نشان دهنده‌ی تلاش بی‌وقفه‌ی شرکت مورد نظر برای جذب مشتری و در اصل مارکتینگ برند خود است. اما چطور می‌توان طراحی بسته‌بندی باکیفیتی داشت؟ چطور می‌توان با طراحی بسته‌بندی به موفقیت تجاری و موفقیت کالا رسید؟ آیا این امر ممکن است؟ در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا به ذکر مهمترین موارد در این زمینه بپردازیم. اگر که به خرید انواع دستگاه تسمه کش تسمه کش ترسنپک و تسمه کش پلاستیکی علاقه‌مند هستید می‌توانید با پشتیبانی تلفنی ما ارتباط برقرار کنید و موارد مورد نیاز خود را بپرسید.

همچنین بخوانید: اهمیت استفاده از دستگاه تسمه کش در صنعت بسته بندی

بسته بندی چیست؟مهمترین نکات در طراحی بسته‌بندی

همانطور که گفتیم بسته‌بندی امر بسیار مهمی می‌باشد و لذا اگر به فکر موفق شدن در آن هستید، بهتر است موارد پایه و اصولی این کار را بدانید تا با رعایت آن‌ها بتوانید در طراحی بسته‌بندی خود موارد جدیدی را ایجاد کنید تا هرچه بیشتر نگاه مشتری به شما جلب شود. در این بخش از مطلب به ذکر مهمترین موارد مهم در طراحی بسته‌بندی می‌پردازیم:

ابعاد و طراحی ظاهری

یکی از اولین مواردی که در طراحی بسته‌بندی باید به آن فکر کنید، ابعاد و ظاهر آن از لحاظ مهندسی می‌باشد. بدین معنی که شما باید بدانید زمانی که این کالا در فروشگاه مد نظر شما قرار می‌گیرد در نگاه اول مشتری با چه چیزی رو به رو می‌شود. آیا می‌تواند از فاصله‌ی دور این محصول را ببیند؟ یا که حتی کوچک‌ترین بخش از طراحی شما نیز مورد توجه او قرار نمی‌گیرد. در اصل شما به عنوان یک طراح باید این مورد را در نظر داشته باشید که محصول چگونه در فروشگاه قرار می‌گیرد. باید در طراحی و ساخت بسته‌بندی محصولات خود از موادی استفاده کنید که بیشترین جذابیت ممکن را داشته باشند و علاوه بر این مورد نیازمند هزینه‌ی مناسبی برای ساخت باشند. باید بدانید که عوامل طبیعی مثل نور ممکن است نتیجه‌ی منفی روی طراحی شما داشته باشند و با انعکاس نور در طراحی شما مانع از دیدن مشتری شود. همچنین اگر که به فکر تهیه‌ی دستگاهی برای بسته‌بندی محصولات خود هستید می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاه وبسایت اقدام به خرید انواع دستگاه تسمه کش نظیر تسمه کش برقی و تسمه کش دستی کنید.

همچنین بخوانید: دستگاه تسمه کش چگونه محصولات را بسته بندی می کند؟

ابعاد و طراحی ظاهریمشتری را جذب کنید

مورد دومی که شما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، چشمگیر و درخور بودن طراحی شما می‌باشد. به نحوی که وقتی مشتری کالای شما را از بین هزاران کالای دیگر مشاهده می‌کند در نگاه اول شاهد وجود کیفیت خاص و همچنین هویت منحصر به فردی باشد که بتواند او را جذب کند. امری که می‌توانند تعیین کننده‌ی بسیاری از موارد باشد.

طراحی رقابتی

آخرین موردی که رعایت آن اهمیت بسیار زیادی نیز دارد، طراحی رقابتی می‌باشد. اصولاً وقتی حرف از این مورد زده می‌شود، شما باید به بررسی رقبای خود بپردازید و علاوه بر رعایت استاندارد حداقلی، چیزی فراتر از مواردی که رقیب شما ارائه داده‌ است را داشته باشید. حرفی که در عمل بسیار پیچیده‌تر می‌باشد، اما شما برای موفق شدن نیازمند انجام آن به صورت دقیق هستید.

تصویر کژوان عباسی

کژوان عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما به این مطلب

درباره ما

مجموعه تهران صنعت (tspack) در زمینه تولید و فروش انواع دستگاه تسمه‌کش بادی، تسمه کش برقی و تسمه کش دستی منطبق با فناوری روز دنیا، تولید انواع تسمه PP و PET در سایز‌ها و رنگ‌های مختلف در صنعت بسته بندی فعالیت دارد.

محصولات شرکت تهران صنعت دارای 6 ماه گارانتی تعویض کامل دستگاه، 24 ماه گارانتی قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش است.

جدید‌ترین مطالب

خرید محصولات

  • تسمه کش بادی فلزی
    تسمه کش فلزی بادی اتوماتیک
  • تسمه کش دستی اتوماتیک
    تسمه کش دستی اتوماتیک 19
  • تسمه کش میزی
    تسمه کش TP-202
  • تسمه کش janson
    تسمه کش Janson