نحوه کار با دستگاه تسمه کش فلزی

دستگاه تسمه کش

نحوه کار با دستگاه تسمه کش فلزی

دستگاه‌ تسمه کش از جمله پرکاربردترین ابزار استفاده‌شده در حوزه بسته‌بندی کالاها می‌باشد. از انجاییکه بسته‌بندي محصولات مختلف، درجه ايمني و اطمينان حمل‌ونقل آنها را بالا مي‌برد، استفاده از انواع دستگاه‌هاي تسمه كش ضروري به نظر مي‌رسد. شاید کار بسته‌بندی با تسمه‌کش ها در ابتدا ساده به نظر بیاید، اما با توجه به تنوع موجود در توليد اين دستگاه كه از تنوع مدل محصولات ناشي مي‌شود، لازم است كه با انواع تسمه كش‌هاي موجود در بازار و نحوه كار با هر يك از آنها به صورت کامل به‌همراه جزئیات آشنا شد. درصورت کوتاهی دریادگیری دستورالعمل‌های لازم برای کار با این دستگاه‌ها، علاوه بر بسته‌بندي نامعقول و درست، باعث آسيب احتمالي به كارگران و اپراتورها می‌شود.
در اين نوشته، بعد از معرفي و توضيح كوتاه از انواع تسمه كش‌ها، نحوه كاركردن با دستگاه تسمه كش از نوع فلزي را توضيح مي‌دهيم.

همچنین بخوانید: مزیت استفاده ازدستگاه های تسمه کش

نحوه کار با دستگاه تسمه کش فلزی

عملكرد دستگاه‌هاي تسمه كش

انتخاب و نحوه عملكرد دستگاه تسمه‌كش بيشتر بستگي به مشخصات محصولي دارد كه بسته‌بندي خواهدشد. از این مشخصات میتوان به اندازه محصول، نوع بسته‌بندی موردنظر، تکنولوژی دستگاه، مقدار حساسیست دستگاه هنگام جابجایی و غیره اشاره کرد. در حالت كلي با درنظرگرفتن مدل دستگاه، تسمه كش‌ها مي‌توانند تسمه‌هاي مشخص‌شده را بر روي انواع بسته‌بندي كالاهاي مختلف نصب و در نهايت كالا را به شكل صحيح بسته‌بندي كنند که این کالاها علاوه بر استحکام در داخل بسته‌بندی، قابلیت حمل‌و‌نقل آسان توسط تسمه‌ها را دارند؛ همچنین بسته‌بندی با استفاده از دستگاه تسمه کش از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون‌به صرفه می‌باشد. در واقع نقش دستگاه تسمه كش اين است كه تسمه هاي فلزي و پلاستيکي را به دور بسته‌بندی کارتن‌شکل و جعبه‌ای متصل کنند. نكته مهم بعد از دسته‌بندي، دقت به محكم بودن تسمه‌ها در اطراف جعبه بسته‎ بندي و جاسازي درست تسمه‌ها است.

دسته بندی دستگاه‌های تسمه کش

از لحاظ نحوه کار، دستگاه تسمه کش به دو دسته زیر تقسیم می شود:
دستگاه تسمه کش دستی
دستگاه تسمه کش برقی رومیزی به صورت اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک
دستگاه تسمه کش بادی
دستگاه تسمه کش شارژی

دسته بندی دستگاه‌های تسمه کش

هم‌چنین از نظر نوع تسمه استفاده‌شده برای بسته‌بندی محصولات، می‌توان دستگاه‌های تسمه‌کش را به صورت زیر طبقه‌بندی کرد.

دستگاه تسمه کش با تسمه پلاستیکی
دستگاه تسمه کش با تسمه فلزی

لازم به توضیح است که تسمه کش‌های دستی که با نیروی دست کار می‌کنند، به طور عمده در بسته‌بندی محصولات با اندازه‌های متوسط به بالا که با حجم کم تولید می‌شوند،کاربرد دارند. با توجه به اینکه بسته‌بندی در این روش با فشار بالا روی دست اپراتور همراه است، سرعت بسته‌بندی محصولات در این دستگاه‌ها کم بوده و کار با سختی انجام می شود؛ بنابراين، نوع تسمه استفاده‌شده برای دستگاه تسمه کش دستی بیشتر از جنس پلاستیکی است.
تسمه از جنس فولاد، با توجه به مقاوت و استحکام فوق العاده بالا، عدم تغییر طول، لبه تیز و مقاومت بالا در برابر اشعه نور خورشید، بیشتر برای دستگاه‌های برقی رومیزی استفاده می‌شود كه در خطوط تولید كارخانجات و بسته‌بندی کارتن ها و محصولات با اندازه كوچك و حجم سبك كاربرد دارند كه عمدتا به شكل كاملا اتوماتيك عمل مي‌كنند و محصول موردنظر را از لحاظ جمع‌شدن و ايجادكشش، ثابت نگه مي‌دارند.

همچنین بخوانید: انواع دستگاه تسمه کش دستی و کاربرد آن

کار با دستگاه تسمه کش

در حالت كلي تسمه فلزي در انواع گالوانیزه ضد‌زنگ و روغنی براي بسته‌بندي محصولات زير مورد استفاده قرار مي‎گيرند:

• بسته‌بندي محصولات و صنايع فلزي
• بسته‌بندي در صنعت ترابري
• بسته‌بندي سفال و آجر و موزائيك
• بسته‌بندي محصولات شيشه‌اي
• بسته‌بندي صنابع چوبي
• بسته‌بندي محصولات MDF
• بسته‌بندي پروفيل

کار با دستگاه تسمه کش همراه تسمه فلزی

همانطور که اشاره شد، بیشترین کاربرد تسمه‌های فلزی در درستگاه‌های تسمه کش برقی رومیزی و در مواردی در مدل‌های قدرتمند دستگاه‌های تسمه کش شارژی می‌باشد. اما در موارد بسیار خاص ممکن است در دستگاه دستی هم استفاده شود.

کار با دستگاه تسمه‌كش دستي بدين صورت است كه در ابتدا تسمه فلزي را دورتا دور محصول موردنظر پیچانده و با دست چپ بخش هایی از تسمه را كه روی هم قرار می گیرند، نگه داشته و به اندازه 300 میلی متر از انتهای آن را رها مي كنيم و  بخش اضافه را با دست راست بیرون مي كشيم؛ سپس تسمه‌ها باید بارگیری شوند که بدین منظور کشنده و دسته را باهم نگه‌داشته و به صورت همزمان به داخل فضای ابزار می‌بریم؛ به نحوی که تسمه‌‌های واقع در بالا وارد تسمه‌های پایین شود. توجه کنیم که تسمه های قرار گرفته‌شده روی هم باید از تیغه پایینی که در آن بخش کاتر ثابت واقع است، جدا شده و کشنده ها را آزاد سازیم.

کار با دستگاه تسمه کش همراه تسمه فلزی

هنگام كار با دستگاه‌های تسمه‌ کش برقی رومیزی و شارژی کافیست محصول را همراه با بسته به شکل صحیح نسبت به دستگاه قرار دهیم و دستگاه به صورت اتوماتیک شروع به پیچاندن تسمه فلزی در اطراف بسته جعبه‌ای یا کارتنی یا غیره می‌کند. توجه به محل جاگرفتن تسمه‌ها و همچنین محکم‌شدن کامل آنها روي بسته‌بندي اهميت دارد.

تصویر کژوان عباسی

کژوان عباسی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما به این مطلب

درباره ما

مجموعه تهران صنعت (tspack) در زمینه تولید و فروش انواع دستگاه تسمه‌کش بادی، تسمه کش برقی و تسمه کش دستی منطبق با فناوری روز دنیا، تولید انواع تسمه PP و PET در سایز‌ها و رنگ‌های مختلف در صنعت بسته بندی فعالیت دارد.

محصولات شرکت تهران صنعت دارای 6 ماه گارانتی تعویض کامل دستگاه، 24 ماه گارانتی قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش است.

جدید‌ترین مطالب

خرید محصولات

  • تسمه‌کش دستی فلزی 32
    تسمه کش دستی فلزی 32
  • تسمه کش میزی
    تسمه کش TP-202
  • رول باز کن تسمه PET
    رول باز کن تسمه PET
  • تسمه کش بادی نیمه انوماتیک
    تسمه کش بادی نیمه اتوماتیک 32