تسمه دستگاه تسمه کش

تسمه کش پت

امروزه شرکت های بسیاری وجود دارند که در طراحی و ساخت انواع مختلفی از تسمه دستگاه تسمه کش از جمله و تسمه pet فعالیت می کنند. هر کدام از آنها می خواهند بی نظیر ترین و بهترین نوع تسمه را تولید نمایند تا از طریق آنها بتوانند نیاز های متقاضیان را به حداقل برسانند. این تسمه ها که در صنعت بسته بندی به کار برده می شوند به آسانی محصولاتی که قصد بسته بندی با نوار های پهن پلاستیکی و استیل را دارید به بهترین شکل ممکن بسته بندی می کنند.

طبقه بندی انواع تسمه دستگاه تسمه کش

تسمه دستگاه تسمه کش به سه گروه تسمه پلاستیکی، تسمه فلزی و تسمه بافته شده از الیاف تقسیم می شوند.

تسمه دستگاه تسمه کش از جنس پلاستیک

تسمه دستگاه تسمه کش از نوع پلاستیکی در دو نوع تسمه pet و تسمه pp ساخته و مصرف می شوند. در واقع یک مشتری تعیین می کند این تسمه در بسته بندی به چه میزان کشش داشته باشد. حائز اهمیت است برای بسته بندی کالاهای سبک مانند کارتن از تسمه های پلاستیکی از نوع تسمه pp استفاده می شوند. همچنین برای کالاهای سنگین و حجیم از تسمه پلاستیکی از نوع تسمه pet استفاده می شوند. تسمه های پلاستیکی به وسیله دستگاه تسمه کش بادی، دستگاه تسمه کش برقی و دستگاه تسمه کش دستی مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین بخوانید: کاربرد دستگاه تسمه کش

تسمه کش پت

تسمه دستگاه تسمه کش از جنس فلز

به تسمه دستگاه تسمه کش از جنس فلز باندینگ یا تسمه بسته بندی نیز گفته می شود. این تسمه قدیمی ترین و رایج ترین نوع تسمه می باشد که از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. این تسمه در اندازه و ابعاد مختلف تولید و به مصرف می رسد. در حالت کلی این تسمه در ترکیب، تثبیت، بستن اشیا و نگه داشتن کاربرد دارد. تسمه فلزی از استحکام بالایی برخوردار است و همچنین برای جابجایی اشیایی که باید با ایمنی بالا با آنها برخورد شود بسیار مناسب می باشد. زیرا این تسمه در هنگام استفاده تغییر شکل پیدا نمی کند و کششی ندارد. تسمه فلزی با دستگاه تسمه کشی پنوماتیک فلزی، دستگاه تسمه کشی دستی و دستگاه تسمه کشی بدون بست استفاده می شود.

تسمه فلزی برای بارهای سنگین، ناهموار و دمای بالا بیشتراستفاده می شود به همین منظور حمل بارها با این تسمه از تسمه های طناب و سیمی بسیار مناسب تر است. از مهمترین امتیاز بکار بردن این تسمه در بسته بندی می توان به آسیب ندیدن این محصول اشاره کرد. همچنین به دلیل مقاومت بالا دچار خمیدگی نمی شود و بار را محکم و سفت نگه داری می کند. همچنین تسمه فلزی در بسته بندی های ساختمانی، فلزات و کویل های فولاد قوی و … بکار برده می شود.

تسمه دستگاه تسمه کش از جنس نوار مسی

تسمه دستگاه تسمه کش از جنس الیاف بافته شده را نوار مسی بافته شده نیز می گویند. این تسمه در صنایع مختلفی بکار می رود. تسمه ارت انعطاف پذیر و تسمه ارت، دو نوع از تسمه الیاف بافته شده مسی هستند که در تجهیزات و لوازم مورد نیاز در چاه ارت مورد استفاده قرار گرفته می شود. تسمه مسی به وسیله رشته های مسی یا رشته های جداگانه مسی طراحی و ساخته می شود. از ویژگی این تسمه انعطاف پذیری آن می باشد که به وسیله عوامل متعددی ایجاد می شود.
تسمه مسی بیشتر در صنایع الکتریکی و برق و تابلوهای برق بکار برده می شود. همچنین برای جلوگیری از لرزش نسبی توربین ها، ترانسفورماتورها و ژنراتورها از این تسمه استفاده می شود. درابتدا و انتهای تسمه مسی کابلشو نصب شده است که سبب می شود کار با این تسمه به آسانی انجام شود.

همچنین بخوانید: مهمترین نکات در صنعت بسته بندی

دستگاه تسمه کش

ضخامت و اندازه تسمه ها

تولید کنندگان زیادی در کل کشور وجود دارند که تسمه دستگاه تسمه کش از جمله تسمه pp و تسمه pet را با ضخامت و متراژ های مختلف تولید می کنند. امروزه تسمه های پلاستیکی به فراوانی در کنار تسمه های فلزی ساخته می شوند. لازم به ذکر است هر نوع تسمه با توجه به ضخامت، سنگینی، ایمنی و … محصول در بسته بندی انتخاب می شود.
تسمه پلاستیکی pet از جنس پلی استر می باشد و در سایز های ۱۳، ۱۶ و ۱۹ طراحی و اکثرا در رنگ سبز تولید می شود. تسمه پلاستیکی pp در رنگ های مختلف تولید می شود و بر روی آن لوگو و برند و … نیز می توان چاپ کرد. معمولا وزن هر رول از این تسمه pp و تسمه pet حدوداً ۱۸ تا ۲۲ کیلو گرم می باشد. همچنین قابلیت ذوب شدن را دارند. تسمه فلزی در عرض ۳۰ میلیمتری و ۶ متری و … و از جنس موادی انعطاف پذیر تولید می شود. در نهایت تسمه های مسی بافته شده در اندازه های ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۳۰ سانتی متری ساخته می شوند.

قیمت تسمه دستگاه تسمه کش

قیمت در تسمه دستگاه تسمه کش با توجه به اندازه و سایز آنها متفاوت است.  مثلا تسمه های pp از مواد اولیه پلی پروپیلن ساخته می شوند و دارای کیفیت بسیار بالایی است و قیمت این تسمه متناسب با کیفیت پلی پروپیلن متفاوت است. همچنین در تسمه بسته بندی فلزی با توجه به کیفیت و جنس مواد اولیه که در آنها استفاده شده است، از نظر قیمت بسیار متفاوت است. هرچه کیفیت مواد پایه کمتر باشد تسمه فلزی نرخ کمتری نسبت به محصولات با کیفیت در بازار دارد. در حالت کلی قیمت تسمه متاثر از مواردی از جمله مقدار درخواستی شما، جنس تسمه و اندازه تسمه است.

تصویر کژوان عباسی

کژوان عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما به این مطلب

درباره ما

مجموعه تهران صنعت (tspack) در زمینه تولید و فروش انواع دستگاه تسمه‌کش بادی، تسمه کش برقی و تسمه کش دستی منطبق با فناوری روز دنیا، تولید انواع تسمه PP و PET در سایز‌ها و رنگ‌های مختلف در صنعت بسته بندی فعالیت دارد.

محصولات شرکت تهران صنعت دارای 6 ماه گارانتی تعویض کامل دستگاه، 24 ماه گارانتی قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش است.

جدید‌ترین مطالب

خرید محصولات

  • تسمه کش بادی اتوماتیک 19
    تسمه کش بادی اتوماتیک 19
  • تسمه کش Jampack 11
    تسمه کش Jampack 11 جمپک
  • تسمه کش دستی سامسونگ
    تسمه کش دستی سامسونگ
  • خرید تسمه
    تسمه PP