تفاوت دستگاه تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

دستگاه تسمه کش تایوانی

یکی از پر کاربرد ترین دستگاه ها در زمینه بسته بندی کالا ها،دستگاه تسمه کش است. به طور کلی پروسه بسته بندی محصولات با استفاده از دستگاه های تسمه کش مختلف صورت می گیرد. استفاده از کدام نوع دستگاه تسمه کش به نوع محصول و ابعاد ان و همچنین موقیعت مکانی آن بستگی دارد. در ادامه این متن قصد داریم به دو نوع از انواع تسمه کش ها به نام های تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بپردازیم و تفاوت های ان ها را برای شما بیان کنیم.

دستگاه های تسمه کشی

تسمه کش ها یکی از انواع دستگاه های بسته بندی می باشند که در ساختمان آن از نوارهای پهن از جنس استیل و یا پلاستیک فشرده برای بسته بندی محصولات استفاده می شود. دستگاه های تسمه کش محصولات را در طول زمان جابه جایی بالا می برد و دیگر جای نگرانی برای خرابی بسته بندی محصول در حین جا به جایی نیست. مزیت دیگر دستگاه های تسمه کش سرعت بالا در امربسته بندی محصولات است.
نحوه ی کار دستگاه تسمه کش هم بدین صورت است که محصول را روی صفحه تسمه کش می گذاریم، در ابتدا تسمه در یک جهت دور محصول میپیجد، بعد از آن برای چند ثانیه دستگاه متوقف می شود و در مرحله بعدی خلاف جهت قبلی دوباره روی محصول را به طور کامل تسمه کشی می کند.
دستگاه های تسمه کشی در نگاه کلی و براساس کاربردی که دارند به سه دسته تقسیم می شوند:

هرکدام از این دسته های دستکاه های تسمه کش خود دارای انواعی از مدل ها مانند تسمه کش پلاستیکی، تسمه کش فلزی، تسمه کش بادی، تسمه کش برقی و… می باشند.

همچنین بخوانید: دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک

دستگاه تسمه کشدستگاه تسمه کش تمام اتوماتیک:

دستگاه تسمه کش تمام اتوماتیک دارای عملکرد بالایی است و در کارخانه ها و خط های تولیدی که حجم بالایی از محصول باید بسته بندی شود کاربرد بالایی دارد.
عملکرد دستگاه های تسمه کش اتوماتیک به طور کامل خودکار است و دیگر نیازی نیست نیروی انسانی همراه ان باشد. این دستگاه طبق برنامه‌ریزی انجام شده بر روی خود به بسته بندی کالاها و یا محصولات می پردازد.
به دلیل تمام اتوماتیک و خودکار بودن این دستگاه ها و همچنین عدم دخالت نیروی انسانی، دستگاه تسمه کش تمام اتوماتیک در هر دقیقه تقریباً ۶۵ تسمه برای بسته‌بندی می تواند قرار دهد که عددی بسیار خوب می باشند. یک اپراتور می تواند به نظارت و کنترل این دستگاه حین تسمه کشی محصولات بپردازد و دیگر نیاز یبه نیروهای انسانی بیشتر نیست.

همچنین بخوانید: اجاره دستگاه تسمه کش

ئستگاه تسمه کش تمام اتوماتیکدستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک

دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتک هزینه‌ی کمتری در مقایسه با دستگاه تسمه کش تمام‌اتوماتیک دارد اما در مقابل مزیت های کمتری نیز دارد.
کاربرد بیشتر دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک برای بسته بندی محصولات در حجم پایین است که بسیار به صرفه می باشد. معمولا از دستگاه های تسمه کش نیمه اتوماتیک در تولیدی‌ها و کارگاه‌های با حجم پایین محصولات استفاده می شود. این دستگاه به طور میانگین قابلیت استفاده از ۲۴ تسمه در یک دقیقه دارد که عددی معقول است.
دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک دارای ارتفاع های مختلف است.برای تسمه کشی کالاهایی که ابعاد بسیار بزرگی دارند و یا خیلی سنگین می باشند معمولا از مدل های تسمه کش نیمه اتومات با کوتاه ترین ارتفاع استفاده می کنند تا محصول راحت تر روی صفحه قرار بگیرد. در مقابل برای کالاهای کوچک و سبک از دستگاه های تسمه کش نیمه اتومات مرتفع تر استفاده می شود.
تفاوت دستگاه تسمه کش اتوماتیک و دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک
یک برتری دستگاه های تسمه کش نیمه اتوماتیک در مقابل دستگاه های تسمه کش اتوماتیک این است که برای هیچ نوع کالایی محدودیت تسمه کشی ندارد و هر ابعادی را ( کوچک،بزرگ و خیلی بزرگ) می تواند تسمه کشی و بسته بندی کند.
تفاوت دیگر دستگاه تسمه کش اتوماتک و نیمه اتوماتیک در این است که دستگاه تسمه کش تمام‌اتوماتیک به طور خودکار دور محصول می چرخد اما دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک باید توسط اپراتور چرخانده شود.
در نتیجه بخشی از کار در دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک دستی است و به نیروی انسانی جهت بسته بندی محصولات در این دستگاه نیاز داریم.

همچنین بخوانید: انواع دستگاه تسمه کش دستی و کاربرد آن

دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیکجمع بندی:

دستگاه های تسمه کش یکی از پرکاربرد ترین دستگاه ها در زمینه بسته بندی محصلات می باشند. این دستگاه ها دارای انواع و مدل های مختلفی هستند که هر کدام بسته به تعداد کالا و ابعاد ان مناسب تر است.شرکت صنایع بسته‌بندی تهران صنعت در سال‌های اخیر در زمینه واردات انواع دستگاه‌های تسمه‌کش به خصوص از نوع دستی و پرتابل، توانایی دارد. این شرکت توانسته است تا محصولات با کیفیتی را از برندهای معتبر دنیا به ایران وارد نماید. جهت خرید محصولات و یا دریافت مشاوره با کارشناسان ما از طریق تماس با ما، در ارتباط باشید.

تصویر کژوان عباسی

کژوان عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما به این مطلب

درباره ما

مجموعه تهران صنعت (tspack) در زمینه تولید و فروش انواع دستگاه تسمه‌کش بادی، تسمه کش برقی و تسمه کش دستی منطبق با فناوری روز دنیا، تولید انواع تسمه PP و PET در سایز‌ها و رنگ‌های مختلف در صنعت بسته بندی فعالیت دارد.

محصولات شرکت تهران صنعت دارای 6 ماه گارانتی تعویض کامل دستگاه، 24 ماه گارانتی قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش است.

جدید‌ترین مطالب

خرید محصولات

  • تسمه کش بادی فلزی
    تسمه کش فلزی بادی اتوماتیک
  • رول باز کن تسمه PP
    رول باز کن تسمه PP
  • تسمه PET
    تسمه PET
  • تسمه کش دستی اتوماتیک
    تسمه کش دستی اتوماتیک 19